Tarnów, Kraków, Krynica-Zdrój, Nowy Targ
+48 693 110 752
Poradnik:Zakwaszenie organizmu
ABC odkwaszania organizmu - Gabinet Prekursor

Jak walczyć z zakwaszeniem organizmu, czyli ABC odkwaszania

Dużo ruchu i zbilansowana dieta wystarczą, aby nie dopuścić do zakwaszenia organizmu? Nic bardziej mylnego! Nawet odżywiając się we właściwy sposób i żyjąc aktywnie możemy się „zakwasić”. Ważne jest bowiem to, kiedy i jak ćwiczymy. Istotny jest też sposób przeżuwania pokarmów, spożywania ich o właściwych porach czy wspomaganie się właściwymi suplementami.

Zakwaszenie organizmu to zaburzenie równowagi kwasowo-zasadowej na rzecz czynnika kwasowego, będące wynikiem między innymi złego sposobu odżywiania się czy złych nawyków. Zakwaszenie sprzyja rozwojowi drożdży, dysfunkcyjnych bakterii, wirusów, nowotworów i wielu chorób uznawanych powszechnie za cywilizacyjne. Jest bardzo niebezpieczne dla zdrowia, więc należy mu zapobiegać, a jeśli na profilaktykę jest już za późno – skutecznie z nim walczyć.

Każdy może sprawdzić, czy jego organizm jest zakwaszony. W tym celu wystarczy wykonać domowe badanie pH moczu, kwantową analizę organizmu lub badanie APW (Analizę Pierwiastkową Włosów). Niezależnie od wyników testów, warto jak najszybciej zadbać o kondycję organizmu i o to, by nie dopuścić do jego zakwaszenia. A kiedy okaże się, że jest już za późno na profilaktykę – bezzwłocznie rozpocząć proces odkwaszania. Czas działa na naszą niekorzyść i jeśli w porę nie podejmiemy właściwych kroków, doprowadzimy organizm do stanu chorobowego.

Co należy zrobić, aby nie dopuścić do zakwaszenia organizmu? Przede wszystkim – zmienić styl życia na zdrowy! Zacznijmy od diety.

Dieta odkwaszająca organizm

To, co jemy, ma ogromny wpływ na kondycję naszego organizmu, a więc i na to, czy jest on zakwaszony. Dlaczego?

Produkty, które spożywamy, można podzielić na kwasotwórcze, zasadotwórcze lub obojętne. To od efektu ich metabolizowania zależy, jak będą działać na organizm. Dlatego tak ważne jest, aby dieta była przemyślana i składała się przede wszystkim z produktów zasadotwórczych, alkalizujących (80 procent diety), a nie z produktów kwasotwórczych (te powinny stanowić zaledwie 20 procent diety). Warto zachować ostrożność przy spożywaniu węglowodanów. Jedynymi, które praktycznie nie zakwaszają organizmu są kasze: gryczana i jaglana.

Te produkty są dobre dla organizmu:

  • surowe warzywa i owoce
  • świeże soki (głównie warzywne)
  • kiełki zbóż
  • kasza gryczana i kasza jaglana
  • cytryna i ocet jabłkowy
  • tofu
  • świeże orzechy włoskie, migdały, świeże orzechy kokosowe
  • świeże, niepasteryzowane produkty kwaśno-mleczne

Te produkty zakwaszają organizm:

  •  wysoko przetworzone pokarmy (na przykład o długim terminie ważności)
  • mięso i przetwory mięsne
  • pasteryzowane produkty mleczne
  • produkty mączne
  • słodycze
  • kolorowe, sztucznie barwione napoje

Wpływ na zakwaszenie mają też niektóre leki czy – ogólnie – dieta uboga w minerały i
witaminy.

Samodzielne odkwaszanie organizmu – czy to możliwe?
Jak najbardziej! Warunkiem pomyślnego odkwaszenia organizmu jest jednak działanie
wielotorowe. Właściwa dieta i aktywny tryb życia to oczywiście podstawa. Możemy
jednak wspomóc organizm w walce z zakwaszeniem. Jak? Uzupełniając codzienną dietę o
pierwiastki i witaminy, stosując odpowiednie suplementy czy pijąc świeże soki i kulis.

Co pomaga w odkwaszaniu organizmu:

  • uzupełnienie w organizmie pierwiastków i witamin
  • suplementacja koenzymem Q10
  • spożywanie zup-kremów z warzyw (najlepiej dwa razy dziennie)
  • picie wody z dodatkiem Citrovitalu (wyciąg z pestek grejpfruta) i soku z cytryny (na pół
    litra wody dodajemy 30 kropli Citrovitalu i sok z połówki cytryny, pijemy półtora litra
    dziennie takiego napoju)
  • picie kulisu, czyli zakwasu z czerwonych buraków (pijemy trzy szklanki ciepłego
    zakwasu dziennie)
  • picie świeżych soków warzywnych (na przykład z buraka, mniszka, marchewki, selera,
    liści i korzenia pietruszki)
  • jedzenie świeżych owoców (należy je spożywać na czczo, przed posiłkami, najlepiej
    między godziną 13:00 a kolacją)
  • picie serwatki (jedynie w przypadku osób tolerujących mleko i produkty mleczne)
  • picie herbat ziołowych (na przykład z mieszanki po 50 gram suszu z mniszka, brzozy,
    czarnego bzu, krwawnika i pokrzywy)
  • stosowanie proszku zasadowego dr. Auera (1 łyżeczka proszku na 750 mililitrów ciepłej wody, pić od godziny 11:00, po trzy łyki)

Istotna jest też zmiana nawyków. Jeśli jesteśmy aktywni fizycznie – to dobrze. Warto jednak pamiętać o tym, że ćwiczyć należy o konkretnych porach. Nie wolno też zapominać o dodatkowych zabiegach, które mogą nam bardzo pomóc w skutecznym odkwaszeniu organizmu.

Odkwaszanie organizmu – dobre praktyki i nawyki:

  • codzienne ćwiczenia fizyczne o odpowiednich porach (w zimie do godziny 14:00, w
    lecie do godziny 17:00)
  • dokładne przeżuwanie pokarmów
  • zrezygnować z gorących kąpieli na rzecz tych zimnych lub chłodnych
  • kąpiele w wywarze ze skrzypu polnego, macierzanki, płatkach owsianych lub słomy
    owsianej (2-3 razy w tygodniu)
  • zabiegi typu Body-Detox (co 2-3 dni)
  • odzyskanie bariery antyoksydacyjnej (należy uprzednio wykonać Analizę Pierwiastkową
    Włosów)
Masz pytania?

Zadzwoń do nas lub napisz, chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania (+48 693110752)

Related Posts